tiistai 17. kesäkuuta 2014

girugamesh @ Nosturi, Finland


Mennään kerrankin suoraan asiaan! Perkuleesti tekstiä, joten valmistautukaa henkisesti, tai lopettakaa selaaminen heti alkuunsa :D


11.06 girugamesh 2014 Europe Tour MONSTER FINAL @ Nosturi, Finland !!

Lähettiin keskiviikkona heti aamusta kohti Tamperetta. Laura pääs 13.15 töistä niin napattiin se sieltä kyytiin ja kävästiin ruokkimassa Lauran kissat, ennenkun lähettiin kohti Helsinkiä.
Onnistuin siinä matkalla polttamaan käsivarteni ihan mukavasti.. Olin kyllä uittanu itteni aurinkorasvassa, mut paskat se mitään auttanu. Onneks Lauralla oli huivi niin sain sen suojaks etten syttyny tuleen prkl. 

Mulla oli koko ajan kauhee paniikki, että ehitäänkö Nosturille tarpeeks ajoissa. Koska liikenteestä ei ikinä tiedä yms! Meidän VIP-lipullisten piti nimittäin olla 16.30 siellä, vaikka normi lipullisille ovet oli 18.00.
Panikoiminen on aina niin ihanaa, ah~ Tuli pakkosuullisia varmaan 500 kertaa ennen sinä päivänä.. Huh. Varsinkin siinä vaiheessa kun Laura söi banaania..... Olin jo kattonu paikan valmiiks, että mihin juoksen jos purjo tulee kylään XD


Keikkanaama! Vaihoin kyllä vaatteet.. Koska kriisi.
Ainiin värjättiin taas mun hiukset just ennen keikkaa! (ei onneks ollu niska kovin pinkki keikan jälkeen) Sekotin kaikki pinkit hiusvärijämät keskenään ja tommonen siitä tuli. Täytyy ostaa lisää hiusvärejä!


Ehittiin kuitenkin mainiosti ja ei meidän olis ees tarvinnu olla siellä niin aikasin, kun jouduttiin kuitenkin odottamaan johki 17.30 asti, ennenkun meidät VIP-ihmiset päästettiin sisälle. Mut ei se mitään! Onneks oli lämmintä, kerrankin oli täydellinen keli keikkapäiväks! Ainakun jbändit tulee Suomeen, niin joko sataa vettä/lunta tai on ihan helkkaristi pakkasta XD Mut se epätietosuus kaikesta vaan kyrpi hieman :) 


Näissä Suomen jrock keikoissa nyppii (parin muun asian lisäks) just tää, että ihmisille ei ilmoteta asioista ikinä mitään. Ei sosiaalisessa mediassa (MINÄ EN "SOME" SANA KÄYTÄ PERKELE), eikä edes paikan päällä. Ihmiset oli kaittes ite perustanu siellä VIP/normijonot, ja kaikki oli ihan hämmentyny että mitä helkkaria täällä oikein tapahtuu. Miks sinne piti mennä 90min aikasemmin ja millon VIPit oikein pääsee sisälle yms yms. 

Mutta päästiin sit kuitenkin Nosturiin sisälle ja saatiin VIP passit, plektrat ja Live Best- albumit, joissa oli kaikkien nimmarit WHOO! ♥ Sai viedä tavarat narikkaan ja käydä ostamassa fanituotteita, ennenkun girujen tulkki tuli siihen paikalle ja käski ihmiset nätisti järjestykseen. Kerto perus säännöt "ette raiskaa äijiä" yms, sitä settiä :DD 

Ja sitten pojat käveli sinne eteen riviin ♥ Pui! 
Saatiin kysellä niiltä ihan mitä kysymyksiä tahansa! Siinä vaiheessa mun aivojen tilalle ilmesty apina joka hakkas lautasia yhteen... (ja liikku siellä mun pään sisällä kaikkee härskiäkin... köh) En ollu valmistautunu tommoseen henkisesti XD Melkolailla kaikki muut Suomen VIP keikat on ollu täyttä paskaa, silkkaa rahastusta ja niin liukuhihna meininkiä, ettei oo todellistakaan. Pelkäsin tottakai että toikin olis sellasta samaa :D MUTTA EI OLLU AAHAHHAHA!! ♥ Ja tässä oli vielä sekin, että VIP ihmisiä oli ehkä tyyliin max 30!! 

Kyseltiin pojilta ja ne kyseli meiltä. Minkä ikäsiä me ollaan, kuinka kaukaa ollaan tultu Helsinkiin, mitkä on lempi biisit ja levyt, mihin täällä Helsingissä kannattaa mennä turisteilemaan yms! Sit Panda kysy, että onko ihmisiä Jyväskylästä. Vidd me oltiin ainoot, niin se oli ihan innoissaan koska se on ite asunu täällä jonkun aikaa. Paras kysymys tais tulla siinä, kun kysyttiin ikiä ja nuorin oli 14 "OH SO YOUNG!". Ei sillä että oltais härskejä ihmisiä........ XD 

Sitten kun ne kysy että ketkä tykkää enemmän "GO" albumista ja ketkä "MONSTER"ista.. Ehkä 2 ihmistä nosti kätensä GO:ta varten ja kun muut nosti kätensä Monsteriin niin äijät "GOOD!!!". 

Kun kysyttiin syyskuussa tulevan levyn suuntaa niin Ryo "HEAVY HEAVY!!!". Ja tottakai joku kysy mitä pojat pitää Suomen säästä, ja tottakai vastauksena oli "COLD!". Vaikka ulkona oli +20.. XD Tuli niin maukasta settiä siellä että afhahh ♥ Vähemmästäkin tulee kunnon fangirlmode päälle... 

Siinä jutellessa meni jonkun aikaa, 15-20 min noin ehkä? Ja sitten muodostettiin jono josta sitten kaikki pääs ottamaan yksittäiskuvat (tai jos halus niin sai mennä porukalla) poikien kanssa!! Jösses... 
Otin kuvan ja kättelin kaikkia ja meinasin tukehtua elämääni XD Kädet ei onneks tärissy tai mitään huh.. Siinä sit ootin hetken, että Janne ja Laura otti omat kuvansa, ennenku lähettiin ylös keikkasaliin! Olin ihan hämilläni portaissa "Missä me ollaan?! MIHIN ME MENNÄÄN?!". Nimittäin viimeks kun olin Nosturilla niin olin D'espairsRayn keikalla vuonna 2009, niin ei mikään ihmekään.. So many stairs. 


Olisin voinu vähän vajaammaltakin tietenkin näyttää... Tunsin itseni hetkellisesti pitkäksi! Mulla oli kyllä korolliset tennarit.. Mut silti!!

Ja sinne päästyä tuli huomattua, että eturivissä on just sopivasti meidän mentävät paikat AHHAHHA!! Laura meni parvelle, mutta me liimauduttiin kaiteeseen kiinni. Ulkona ajateltiin, että oltais kans menty parvelle MUTTA EI HELVETISSÄ JOS KERRAN ETURIVIIN PÄÄSEE!

Siinä sitten seistiin se 1h30min... Ja juoruttiin esim menneistä keikoista ja keikkakäyttäytymisestä. Kuumottaa se ajatus niistä joistain verenhimosista ernuista.. Ikuiset traumat entisistä ajoista perkele. Sillon se meininki oli ihan sairasta (ja sillon olin ite aina siellä massan seassa / eturivissä kuolemassa) :D Ja muitakin näitä keikka-asioita tuli pohdittua siinä, mutta ei siitä sen enempää.. XD

Mutta vihdoin ja viimein keikka alko! Ja riehuminen... Ja se korvia särkevä kiljuminen. Mihin en TIETENKÄÄN osallistunu ite :))) HOHO.

Oli ihan epätodellinen fiilis olla ensimmäistä kertaa vuosiin eturivissä! Joten riehuin sitten senkin eestä! Lauloin varmaan koko ajan mukana, ellen ollu moshaamassa päätäni irti, tai hyppimässä tai muuten vaan riehumassa ku raivohullu! Päätin ottaa keikasta ihan KAIKEN irti, kun kerran sinne massan sekaan mentiin! Tosin niin teen kyllä aina muutenkin olin missä vaan.. XD 





Kuvat poikien twitter tileiltä tai girugameshin Facebook sivulta!


Koska eturivi, niin tottakai näät ittes joka pirun kuvassa ainakin vähän, ellei kokonaan.. 

Settilistasta mulla ei oo harmainta hajua ku en oo vielä löytäny sitä mistään (ihanku mä ite muistasin), mutta hyvä se kuitenkin oli! Olisin toivonu Owari to Miraita (niinku aina), mutta onneks ne soitti sentään Kowareteiku Sekain!

Kun näin Nii:n, niin ensimmäinen reaktio "Dem hairy legs". Jumaliste kun se mies riehu! Se ollu varmaan hetkeekään paikallaan! Ne ilmeet ja se fiilis! Se heitti high fiveja parikin kertaa ja oli muutenkin vaan ihan paras!

Ryo on yks maailman söpöimmistä rumpaleista, en kestä! Se hymyili ku naantalin aurinko ja vilkutti yleisölle aina kun kerkes. Ja jossain vaiheessa joku fani heitti sinne lavalle jonku ite tekemänsä liinan, niin tottakai tää meni ja laitto sen niskaansa viitaks XD

Satoshin pylly köh.. Mitään ihmeempiä välispiikkejä se ei vetäny, sen perus setin lisäks. Yleisön huudattamista/laulattamista oli sitäkin enemmän! Mutta voi itku kun Satoshi on niin perkeleellisen IHANA IIK EN KESTÄ! Unohan aina, kuinka helvetin ihana sen lauluääni on livenäkin! Ja se kaikki.. AJsfjakjfs!

Shuun afro haha! Ei mulla muuta XD Ne on kaikki niin parhaita!!


Yks encore saatiin! Ja olis kyllä saanu tulla lisääkin ;__; 

Keikan loputtua, istuttiin hetki lattialla. Koska mulla ensinnäkin heitti päässä, plus ettei vaan jaksanu, hiki (ja hiusväri) valu yms. Ei viittiny heti mennä survoutumaan sinne narikkamassaan.
Siitä sitten joskus valuttiin ulospäin, Janne haki meidän narikkatavarat ja me ootettiin sitä ulkona. Huomasin sitten siinä että mun polvi vuotaa verta.. Olin saanu mukavan vekin siitä pirun aidasta hoho. Kiva arpi jää, mut ei mulla onneks ookaan arpia ku 500000 ni ei enää yks tunnu missään.
Muuta ei sit käynykään, paitsi mustelmia tottakai.. Ja vaan yks ernu yritti tappaa mut jossain vaiheessa! Olin ihan yllättyny että vaan yks! Ja vaan yks tais pyörtyä keikan aikana, tai mä en ainakaan huomannu muita kun sen yhen.. :D
Käytiin sit kaupassa hakemassa juomista ennenku Janne heitti meidät hotellille ja vei auton parkkiin (ja mäkkäri, koska läskit).


Jos joku olis ollu kuuntelemassa sitä mun ja Lauran valitusta siellä hotellihuoneessa.. XD "Ai saatana.. Ai.. Au.. Aaaaau!!" "Ollaankohan me liian vanhoja tämmöseen.." "Muhun sattuu paikkaan x/y" "..Mun polvesta vuotaa verta" "Mä en pysty kumartumaan, että saisin ton tuolta lattialta!!" "Mua pukluttaa.." "Mun naamaan sattuu" Yms... Herkkää settiä.

Oli siellä keikkakiksitystä ja hypeemistäkin, mutta kaikki nyt ne hypetykset tietää!

Juteltiin keikasta, syötiin ja tehtiin kuolemaa, ennenku mentiin nukkumaan.. Joo.. Jo joskus 00.15. Ei vaan pystyny enää XD

Aamulla käytiin taas syömässä sushi buffet Konnichiwassa! Maksaa 15€ ja saa mättää niin paljon sushia kun haluaa.. Ja se on vielä aivan sairaan hyvää! Miks täällä ei oo semmosta yhyy ;___; 



Mun __ensimmäinen lautasellinen...

Siitä sit lähettiinkin kotia kohti! Meidän oli tarkotus käydä Korkeasaaressa, mutta ulkona sato niin pirusti vettä ettei sitten viittiny. Menee joskus toiste sit!

Oli kyllä taas yks parhaimmista keikoista! Siitä oli niin pitkä aika kun girut viimeks näin (ja nyt oli 4 kerta), niin meinas tulla tippa linssiin pariin kertaan. Girut on kuitenkin yks mun lemppari bändeistä, joita oon fanittanu vuodesta.. Öö... 2006 lähtien, niin tota keikkaa oli odotettu perkeleesti! Settilista oli ihan mahtava ja pojat jakso vetää täysiä, vaikka olikin kiertueen finaali!




Ja se VIP tilaisuuden täydellisyys kohotti koko systeemin huippuunsa! En keksi yhtään mitään valitettavaa bändin puolesta! Pojat oli aivan ihania!! ♥ JEESUS AAMEN!! KIITOS GIRUGAMESH ♥

Ja tottakai kiitokset matkaseuralle ja ihmisille ja kissoille ja säälle ja kaikelle! ♥

Toivottavasti tulevat nyt nopeammin takaisin, ettei tarvii vuosia odottaa!





2 kommenttia: